Pembuatan Konten Media Pembelajaran Berbasis Multimedia bagi Guru SMP PGRI 1 Buduran Sidoarjo
Abstract views: 152Keywords:
konten media, multimedia, interaktif, quizizzAbstract
This community service program aims to add and improve teacher skills in creating multimedia-based learning media content and can develop interactively. Through this service activity, teachers at SMP PGRI 1 Buduran Sidoarjo can use Quizizz as an alternative interactive media used in limited online and offline learning. This service activity is carried out offline by a team of lecturers for the Mathematics Education study program at Universitas PGRI Adi Buana Surabaya. The target of the activity is all teachers who are divided into various subject teachers. This activity received full support from the principal and all teachers so that it could run well and smoothly starting from the observation of the activity to the end of the activity.
Downloads
References
Amir, M. F., Hasanah, F. N., & Musthofa, H. (2018). Interactive multimedia based mathematics problem solving to develop students’ reasoning. International Journal of Engineering and Technology(UAE). https://doi.org/10.31219/osf.io/qx63e
Fitriatien, S. R., & Mutianingsih, N. (2020). Peningkatan Kemampuan Belajar Mandiri pada Mata Kuliah Operasional Riset melalui Self Regulated Learning. Mosharafa: Jurnal Pendidikan Matematika.
Fitriatien, S. R., Ninik Mutianingsih, Restu Ria Wantika, Liknin Nugraheni, & Eko Sugandi. (2020). Pengenalan Konsep Matematika pada Anak Usia Dini melalui Lagu. Dinamisia : Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 4(2). https://doi.org/10.31849/dinamisia.v4i2.3939
Istiqlal, M. (2017). PENGEMBANGAN MULTIMEDIA INTERAKTIF DALAM PEMBELAJARAN MATEMATIKA. JIPMat. https://doi.org/10.26877/jipmat.v2i1.1480
Kasidi, Satyarini, M. D., & Widayati, S. (2020). Analisis Model Pembelajaran Daring di Masa Pandemi Covid-19. Journal of Economic Education and Entrepreneurship, 1(2).
Khansa, I. (2020). Review Jurnal Media Pembelajaran Berbasis Multimedia Untuk Pembelajaran Jarak Jauh (Pjj). Files1.Simpkb.Id, May.
Kusen, K., Hidayat, R., Fathurrochman, I., & Hamengkubuwono, H. (2019). STRATEGI KEPALA SEKOLAH DAN IMPLEMENTASINYA DALAM PENINGKATAN KOMPETENSI GURU. Idaarah: Jurnal Manajemen Pendidikan, 3(2). https://doi.org/10.24252/idaarah.v3i2.7751
Lesmana, C., Hartono, H., Hartono, H., Permana, R., Permana, R., Matsun, M., & Matsun, M. (2018). Pelatihan dan Pendampingan Pembuatan Media Pembelajaran Berbasis Multimedia Interaktif Untuk Guru Smp Negeri 1 Sungai Kakap. Al-Khidmah, 1(2). https://doi.org/10.29406/al-khidmah.v1i2.1216
Mansyur, A. R. (2021). Komunikasi Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah dalam Jaringan (DARING). Education and Learning Journal, 2(1). https://doi.org/10.33096/eljour.v2i1.78
Masykur, R., Nofrizal, N., & Syazali, M. (2017). Pengembangan Media Pembelajaran Matematika dengan Macromedia Flash. Al-Jabar : Jurnal Pendidikan Matematika. https://doi.org/10.24042/ajpm.v8i2.2014
Munir. (2020). Multimedia konsep dan aplikasi dalam pendidikan. In Alfabeta (Vol. 58, Issue 12).
Nulhakim, A. L., Susanto, A., & Husain, A. (2019). Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif Berbasis Pemahaman Konsep Pada Materi Trigonometri Dengan Android. Prosiding Semnastek 2019. https://doi.org/10.30631/ijer.v2i2.37
Sadikin, A., & Hamidah, A. (2020). Pembelajaran Daring di Tengah Wabah Covid-19. BIODIK, 6(2). https://doi.org/10.22437/bio.v6i2.9759
Wahyudi, W., Rufiana, I. S., & Nurhidayah, D. A. (2020). Quizizz: Alternatif Penilaian di Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Ilmiah Soulmath : Jurnal Edukasi Pendidikan Matematika, 8(2). https://doi.org/10.25139/smj.v8i2.3062
Widiyaningsih, U., Fatah, A. H., & Syarpin, S. (2020). Pengembangan Multimedia Pembelajaran Menggunakan Lectora Inspire Berbasis Multipel Representasi pada Materi Kesetimbangan Kimia. Jurnal Ilmiah Kanderang Tingang, 11(1). https://doi.org/10.37304/jikt.v11i1.78
Widjayanti, W. R., Masfingatin, T., & Setyansah, R. K. (2018). MEDIA PEMBELAJARAN INTERAKTIF BERBASIS ANIMASI PADA MATERI STATISTIKA UNTUK SISWA KELAS 7 SMP. Jurnal Pendidikan Matematika. https://doi.org/10.22342/jpm.13.1.6294.101-112
Zhao, F. (2019). Using quizizz to integrate fun multiplayer activity in the accounting classroom. International Journal of Higher Education, 8(1). https://doi.org/10.5430/ijhe.v8n1p37