The Influence of Learning Media on Student Activity
Bahasa Indonesia
Abstract views: 433DOI:
https://doi.org/10.36456/bp.vol17.no2.a4393Keywords:
Media Pembelajaran, Keaktifan BelajarAbstract
In the era of 4.0 where technology is increasingly clothing and developing, it is easier for an educator to find information and float learning media. An educator is required to be able to keep up with the times. Technology is increasingly sophisticated and changing, but there are still many educators who have not been able to develop learning media. Learning media has a big influence on the activity of students in the classroom for the material conveyed by the teacher. Attractive learning media will make students easily accept the material presented by the teacher and appropriate learning media will make children not easily bored during learning activities. For this reason, the teacher determines the appropriate learning media for students. By choosing the right learning media, it will attract students' interest in learning and be able to make students active in learning.
Downloads
References
Aliansyah, M. U., Mubarok, H., Maimunah, S., & Hamdiah, M. (2021). PENGARUH MEDIA PEMBELAJARAN BERBASIS AUDIO VISUAL TERHADAP MINAT BELAJAR SISWA DI PESANTREN AINUL HASAN. Jurnal Syntax Fusion, 1(07), 119-124.
Fajar, A. P., Kodirun, K., Suhar, S., & Arapu, L. (2019). Analisis kemampuan pemahaman konsep matematis siswa kelas VIII SMP Negeri 17 Kendari. Jurnal Pendidikan Matematika, 9(2), 229-239.
Hanifah, H., & Abadi, A. P. (2018). Analisis pemahaman konsep matematika mahasiswa dalam menyelesaikan soal teori grup. Journal of Medives: Journal of Mathematics Education IKIP Veteran Semarang, 2(2), 235-244.
Islamiyah, S. D., & Puapasari, D. (2021). Pengembangan Aplikasi Android OMV Sebagai Media Pembelajaran Pada Materi Penggunaan Teknologi Perkantoran Kelas X OTKP 3 di SMK Ketintang Surabaya. Jurnal Pendidikan Administrasi Perkantoran (JPAP), 9(2), 389-400.
Irvan, Mochamad, & Jauhari, M. N. (2018). Implementasi Pendidikan Inklusif Sebagai Perubahan Paradigma Pendidikan Di Indonesia. Buana Pendidikan: Jurnal Fakultas Keguruan Dan Ilmu Pendidikan, 14(26), 175–187.
Irvan, Muchamad. (2017). Pengetahuan mahasiswa pg-paud unipa surabaya tentang pendidikan inklusif. Buana Pendidikan: Jurnal Fakultas Keguruan Dan Ilmu Pendidikan, 13(24), 155–164.
Jauhari, M. N. (2017). Pengembangan Sekolah Inklusif dengan Menggunakan Instrumen Indeks for Inclusion. Buana Pendidikan: Jurnal Fakultas Keguruan Dan Ilmu Pendidikan, 13(23), 18–27.
Kartika, Y. (2018). Analisis kemampuan pemahaman konsep matematis peserta didik kelas vii smp pada materi bentuk aljabar. Jurnal Pendidikan Tambusai, 2(2), 777-785.
Maure, Y. L., Djong, K. D., & Dosinaeng, W. B. (2020). Analisis Pemahaman Konsep Matematik Siswa Sma Pada Materi Program Linear. Asimtot: Jurnal Kependidikan Matematika, 2(1), 47-56.
Mulyani, A., Indah, E. K. N., & Satria, A. P. (2018). Analisis kemampuan pemahaman matematis siswa smp pada materi bentuk aljabar. Mosharafa: Jurnal Pendidikan Matematika, 7(2), 251-262.
Rismawati, M., & Hutagaol, A. S. R. (2018). Analisis kemampuan pemahaman konsep matematika mahasiswa PGSD STKIP Persada Khatulistiwa Sintang. Jurnal Pendidikan Dasar Perkhasa: Jurnal Penelitian Pendidikan Dasar, 4(1), 91-105.
Robiyanto, A. (2021). Pengaruh Model Problem Based Learning terhadap Hasil Belajar Siswa. Mahaguru: Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 2(1), 114-121.
Rosmi, Y. F. (2016). Kontribusi Power Otot Tungkai, Persepsi Kinestetik dan Koordinasi Mata Tangan Terhadap Keberhasilan Tembakan Lompat (Jump Shoot) Bolabasket. Buana Pendidikan: Jurnal Fakultas Keguruan Dan Ilmu Pendidikan, 12(22), 135–157.
Syaodih, N. (2014). Penelitian Deskriptif Kualitatif. Bandung: Rosdakarya.
Yanala, N. C., Uno, H. B., & Kaluku, A. (2021). Analisis Pemahaman Konsep Matematika pada Materi Operasi Bilangan Bulat di SMP Negeri 4 Gorontalo. Jambura Journal of Mathematics Education, 2(2), 50-58.
Yanti, R. A., Nindiasari, H., & Ihsanudin. (2019). Analisis Kemampuan Pemahaman Konsep Matematis Siswa SMP Dengan Pembelajaran Daring. Logaritma: Jurnal Ilmu-Ilmu Pendidikan Dan Sains, 7(1), 123.
Sundari, N. (2013). Penggunaan Media Gambar dalam Meningkatkan Keaktifan Siswa dalam Pembelajaran Pengetahuan Sosial di Sekolah Dasar. EduHumaniora| Jurnal Pendidikan Dasar Kampus Cibiru, 5(1).
Yunita, D., & Wijayanti, A. (2017). Pengaruh Media Video Pembelajaran Terhadap Hasil Belajar IPA Ditinjau Dari Keaktifan Siswa. Sosiohumaniora: Jurnal Ilmiah Ilmu Sosial Dan Humaniora, 3(2).
Masturah, E. D., Mahadewi, L. P. P., & Simamora, A. H. (2018). Pengembangan media pembelajaran Pop-up Book pada mata pelajaran IPA kelas III Sekolah Dasar. Jurnal EDUTECH Undiksha, 6(2), 212-221.
Humairah, H., & Awaru, A. O. T. (2017). Penggunaan Media Pembelajaran Audio Visual Dalam Meningkatkan Keaktifan Belajar Sosiologi Siswa Kelas XI IPS Di Madrasah Alyiah Buntu Barana Kabupaten Enrekang. Jurnal Sosialisasi: Jurnal Hasil Pemikiran, Penelitian dan Pengembangan Keilmuan Sosiologi Pendidikan, 61-64.
Nurhayati, E. (2020). Meningkatkan keaktifan siswa dalam pembelajaran daring melalui media game edukasi quiziz pada masa pencegahan penyebaran covid-19. Jurnal Paedagogy, 7(3), 145-150.
Manurung, R., Sadjiarto, A., & Sitorus, D. S. (2021). Aplikasi Google Classroom sebagai Media Pembelajaran Online dan Dampaknya Terhadap Keaktifan Belajar Siswa pada Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Kependidikan: Jurnal Hasil Penelitian dan Kajian Kepustakaan di
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 melati Retno Kencono
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.