STRATEGI PEMBELAJARAN DI TINGKAT SMA UNTUK SISWA DENGAN AUTISM SPECTRUM DISORDER (ASD)
DOI:
https://doi.org/10.36456/kanigara.v4i2.9403Keywords:
learning strategy, high school, autism spectrum disorder, asdAbstract
A child with Autism Spectrum Disorder (ASD) having neurological disorder in their brain and nerve, that causing disorder in the area of cognitive, emotion, social behavior, and communication. There are many problems and challenges faced by teachers in teaching students with ASD. That is why, it is needed accuracy in choosing learning strategy for special needs students, especially students with ASD. The partner of this community service program were the 50 teachers and parents of SLB Mutiara Hati Surabaya. The community service program were held online at May 11th 2024 from 1 PM until 5 PM. At the program, there are also 2 students of Pkh University PGRI Adi Buana involved.
References
Angioni, S. A., Giansante, C., Ferri, N., Ballarin, L., Pampanin, D. M., Marin, M. G., Bargione, G., Vasapollo, C., Donato, F., Virgili, M., Petetta, A., Lucchetti, A., Cabuga Jr, C. C., Masendo, C. B. ., Hernando, B. J. ., Joseph, C. C. ., Velasco, J. P. ., Angco, M. K. ., Ayaton, M. A., … Barile, N. B. (2021). Fisheries Research, 140(1), 6. http://dspace.ucuenca.edu.ec/bitstream/123456789/35612/1/Trabajo de Titulacion.pdfhttps://educacion.gob.ec/wp-content/uploads/downloads/2019/01/GUIA-METODOLOGICA-EF.pdf
Aprilia, R., Hadayanti, D., Saidah, J. N., Sandi, A., Studi, P., Manajemen, M., Keguruan, F., & Ilmu, D. (2023). 2935-2945. 3, 2935–2945.
Hilman, M., Eko, F., Suprayitno, A., Arifin, A., Fitrieyatul, N., & Tri, H. (2023). Pemanfaatan Kursi Roda Elektrik dengan Kendali Joystick Guna Meningkatkan Kemandirian Siswa Berkebutuhan Khusus di Sekolah Luar Biasa D Yayasan Pembinaan Anak Cacat Surabaya. 7(November 2021).
Kapitang, F., Lutfio, M. I., Wijaya, M. I., Azizah, Y. L., & Husna, D. (2023). Penggunaan Teknologi sebagai Media Pembelajaran pada Anak Berkebutuhan Khusus. Jurnal Pendidikan, 32(1), 123–124. http://journal.univetbantara.ac.id/index.php/jp/article/view/3489
Narendra, Y. (2012). Strategi Pembelajaran Matematika Pada Anak Autis Di Sekolah Luar Biasa (Studi Kasus Di Sekolah Mitra Ananda Colomadu Karanganyar). http://eprints.ums.ac.id/id/eprint/24708%0Ahttp://eprints.ums.ac.id/24708/16/Naskah_Publikasi.pdf
Pendidikan, A. J., Kebudayaan, S., Mayangsari, I., Salsabila, U. H., Zulaikha, I. R., Dahlan, U. A., & Dahlan, U. A. (2020). Pendidikan Teknologi di Sekolah Inklusi pemerintah telah menyediakan fasilitas pendidikan yang khusus untuk anak anak tanpa diskriminasi dimana disekolah ini anak-anak dapat belajar. 7, 278–285. https://doi.org/10.32505/tarbawi.v8i2.2195
Rahmahtrisilvia, R. (2010). Strategi Pembelajaran Untuk Mengatasi Perilaku Tantrum Pada Anak Autistik. Pedagogi: Jurnal Ilmu Pendidikan, 10(2), 1. https://doi.org/10.24036/pendidikan.v10i2.2235
Suwahyo, B. W., Setyosari, P., & Praherdiono, H. (2022). Pemanfaatan Teknologi Asistif dalam Pendidikan Inklusif. 7(1), 51–63.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Amelia Rizky Idhartono, Nurul Hidayati, Alsyah Safarina Subekti, Margareta Vernanda Moi

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.